Uwaga na zaginionych

Od 7 lipca w 49 sklepach Tesco w całym kraju pojawią się plakaty ze zdjęciami zaginionych osób. Wspólną akcją ?Razem szukamy zaginionych" fundacja ITAKA, która od lat pomaga rodzinom zaginionych w poszukiwaniu bliskich i Tesco chcą zwrócić uwagę klientów na problem wakacyjnych zaginięć.

Co roku w Polsce ginie ponad 20 tys. osób, najczęściej młodych - w wieku od 13 do 17 lat. Oficjalne dane są zaniżone, bo rodzice często nie zgłaszają zaginięć policji, zwłaszcza gdy do ucieczki dochodzi kolejny raz. W wakacje, kiedy dni są cieplejsze, można nocować na powietrzu albo pod namiotem i nie ma obowiązków w szkole, problem się nasila.

Na plakatach znajdą się zdjęcia i rysopisy młodych ludzi oraz numer całodobowego telefonu do ITAKI. - Nie skończy się na jednorazowej publikacji. Kiedy zaginie małe dziecko, osoba starsza lub chora, będziemy mogli błyskawicznie przesłać przez internet gotowy plakat ze zdjęciem bezpośrednio do okolicznych sklepów - wyjaśnia Andrzej Pietrucha z fundacji ITAKA. Akcja potrwa do końca sierpnia.

Baza osób zaginionych fundacji ITAKA w internecie: www.zaginieni.pl. A numer całodobowej infolinii to 0 801 24 70 70 (koszt połączenia 35 groszy)

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.